Man har bara ett liv 6/5

Idag var jag med Lovisa för att jag skulle hjälpa henne med matten. Men först så gick vi och handlade lite saker som hon behövde och sen gick vi hem till henne. Efter en inte så effektiv tid så skulle Lovisa plugga grupparbete med Lisa, Elin S och Claudia och jag följde med. Även om jag hade många andra saker att plugga till så ville jag hellre träffa och umgås med dem. Jag har ju bara ett liv och varför ska jag slösa det på saker jag inte tycker är kul? Klart det är bra att plugga, men jag gör mycket hellre saker jag njuter av än saker jag stressar upp mig på. Jag menar, folk som knappt fått godkänt i ämnen i skolan har ändå klarat sig hur bra som helst. Och det viktigaste är hur man är som person och inte hur bra betyg man har, känner jag i alla fall. Det är också från min absoluta favoritartist, James Morrison, som har fått mig att inse det i en av hans låtar, som heter "One Life". Nu blev detta som ett tråkigt inlägg, men i alla fall jag mår bättre när jag tänker såhär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0