Parque de Atracciones 12/5

Klockan 11 på morgonen skulle vi ta metron till Batán (som ligger i Casa de Campo, närmst attraktionerna), men kom inte iväg förren cirka en timme senare eftersom att en var sen... Redan innan var det varmt och vi gick i shorts och linne, men det blev ännu varmare sen. Parque de Atracciones är en nöjespark. I närheten finns även en vattenpark och ett zoo, men vi gick bara till nöjesparken.
Lovisa, Julia, Amanda, Jag
Vi köpte inträde och började med en vattenattraktion. Den var verkligen inte lång, det var bara ett fall, men det var också den blötaste attraktionen jag någonsin har åkt. Jag satt ihopkurad, och kände först att jag blev ganska blöt och tänkte "ohh skönt, jag klarade mig helt okej", men någon millisekund senare föll en hel våg över en! Och alla (i båten satt man ca 20 personer) blev dyngsura och det var som att ha badat med kläderna på. Som tur var vart det varmt ute trots att solen mest var bakom moln.
Johan R, Björn (Björn blev så rädd att han räckte "f*ck you" åt ett av spökena, haha), Joel, Johan C
Julia, Johanna, Elin, Maja, Jag
Maja, Elin, Julia
Sen gick vi även en spökrunda. Här får "spökena" röra vid en vilket de inte får göra i Sverige, så det var roligare här. Jag älskar att skrämma upp mig själv, och har alltid gjort det, men jag vet inte om det var för att jag visste att det var fejk, för jag blev inte alls rädd. Men det som jag tyckte var roligast var att kolla på alla andras miner. Jag förstår verkligen inte varför jag inte blev rädd, för vissa kunde inte stå upp efteråt (helt seriöst) och i princip alla skakade efteråt, och då är killarna också inräknade bland dem. Till och med min lärare sa att hon grät i 2 timmar efter att hon hade gått den. Men jaa... det var kul i alla fall och dagen var lyckad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0