Vattenkrig och Andalucíaparken 14/5

Lisa
Gustaf
Tova, Björn
Lisa, Elin
Johanna
Amanda, Lisa, Claudia, Tova, Elin, Lovisa
Claudia
Lovisa, Lisa, Claudia, Tova, Elin
Maja, Lovisa, Johan R, Amanda, Joel, Lisa, Claudia, Björn, Tova, Johanna, Gabriel, Josefin W, Elin, Lukas, Josefin A, Gustaf
Idag fick vi gratis fika i skolan, dvs sodastreamad saft och typ sommarkaka. Eftersom jag har en ca 4 timmar lång håla, erbjöd jag mig att fylla vattenballonger till en idrottslektion där det skulle vaa vattenkrig. Ca 200 ballonger fyllde vi och leken kunde börja. Med lite musik och trevligt folk drog det igång, och för att minnas denna dag sprang jag runt och fotade och filmade alla
Lisa, Alexander
Bianca, Lisa
Jag, Lisa
Julia N, Lisa
Sen på kvällen gick jag och några andra till Andalucíaparken, nära mig här i Alcobendas, där de firar San Isidro som egentligen är imorgon, men har hållit på i typ en vecka. Att Spanien befinner sig i en ekonomisk kris kan man inte tänka sig när man ser alla fyverkerier. De har till och med minskat kostanderna på fyverkerier med 15%... Varje gång det händer något litet i Spanien firas det med massor av fyverkerier. Och idag höll det på i minst 20 minuter och de var inte små! De har även satt upp ett litet tivoli, små stånd, konserter och mycket mer där, men vi åkte bara radiostyrd bilar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0